Cvičenia rôzne


Toto cvičenie je vlastne strojovou alternatívou upažovania v stoji s jednoručkami. Cvik možno zaradiť medzi izolované cvičenia. Či sa jedná o upažovanie na kladke, alebo o upažovanie s jednoručkami, oba spôsoby účinne precvičujú predovšetkým strednú hlavu deltového svalu. Jedným s dôvodov, prečo uprednostniť spodnú kladku pred jednoručkami je fakt, že pri cvičení na strojoch je hmotnosť závažia vždy rovnaká, čo sa pri cvikoch s činkou povedať nedá. Kladkové závažie sa pohybuje vždy vo vertikálnom smere a preto zaťažuje sval rovnomerne v každej polohe. Ďalšou vlastnosťou tohoto variantu je, že sval ostane napnutý aj medzi opakovaniami. Ak teda medzi opakovaniami závažie nepoložíte, ale naopak zastavíte pohyb ešte pred jeho úplným položením, sval ostane napnutý. Cvičenie s takýmto účinkom má tvarovací efekt, čo treba zohľadniť pri voľbe medzi upažovaním s jednoručkami, alebo s kladkou.
Lýtka sú najčastejšie odhaľovanými časťami našich nôh a možno aj práve preto, by nemali cviky na ich rozvoj chýbať v našich tréningoch. Ako som už v popise výponov v sede uviedol, tieto cviky predstavujú dva základné prostriedky rozvoja tejto telesnej partie. Pre lepšie pochopenie rozdielu cvičenia výponov v sede a v stoji si neodpustím miniodbočku do anatómie. Lýtko je tvorené trojhlavým svalom lýtka (m. triceps surae). Jeho dve hlavy sú na povrchu a sú preto viditeľné okom. Tretia hlava - jazykovitý sval, alebo ak chcete šikmý lýtkový sval (m. soleus) je pod týmito dvoma hlavami a je vidieť len pri pohľade z boku.


Neprehliadnite

Doporučujeme na SportInWebe:


Rozhovor na golfovém hřišti - Nový parťák v golfe - Lady je porad smutna, unavena a ma migrenu - 25 footový pat - - Golf pred svatbou -  Vzdát hold pohřebnímu prúvodu i při hře -  Bol som s manželkou hrať golf ...

Doporučujeme na SportInWebe:


Olympijské hry
na
SportInWebe - športových linkách