Kategórie

Filter pevných častíc

Zamysleli ste sa niekedy nad tým aké všetky látky sa spaľujú v dieselovom motore? Ide najmä o oxid uhličitý a vodu, no emisie obsahujú v menšom množstve aj oxid uhoľnatý, nespálené uhľovodíky, oxid siričitý a oxid dusíka. Dieselové auto tak pri najazdených 100 000km, vyprodukuje približne 3 a pol kg sadzí.

Čo je teda filter pevných častíc?

Filtre pevných častíc chránia naše zdravie. Ak máte v aute filter DPF, ktorý funguje správne, množstvo vyprodukovanej sadze na 100 000km sa znižuje z pôvodných 3 500 g na cca 100 až 120 gramov. Ak teda chceme dýchať čistý vzduch, mali by sme mať v autách tento filter. Mali by sme teda dbať na ochranu nášho zdravia, ale aj ochranu ovzdušia okolo nás. Európska únia preto zaviedla veľmi prísnu normu množstva emisií nespálených častíc. Práve preto by autá mali byť vybavené buď filtrom DPF alebo FAP.

Regeneračný fap filter obsahuje doplnené látky, medzi nimi aj oxid céru. Preto je tento filter navrhnutý tak, aby sa pri vstrekovaní paliva zvýšila teplota až na 450 stupňov, pretože vďaka tomu sa chráni filter pred nebezpečným namáhaním teplotou. Uľahčuje spaľovanie častíc. Je však nevyhnutné povedať, že oxid céru sa musí pravidelne do filtra dopĺňať – približne každých 100 000 najazdených kilometrov.

Viac o filtri DPF

Prioritou filtra je vlastne zachytávanie prachových častíc z výfuku, aby sme ich nemuseli dýchať. DPF filter sa však časom môže zaniesť – to je problém približne polovice prípadov problémov s DPF filtrom. Druhú polovicu problémov tvoria rôzne technické poruchy v aute. Profesionálny repas DPF je teda proces, ktorým sa filter opätovne čistí.

Čistenie pomocou technológie Advanpure

Prebieha bez toho aby sa musel filter otvárať alebo rezať, a rovnako: filter sa čistí celý aj spolu s SCR katalyzátormi. Toto čistenie sa robieva aj na Slovensku, je rýchle, cenovo dostupné a čistí sa bez toho, aby sa nepoškodilo keramické sitko filtra.

    Vložte komentár

    Vaša mailová adresa nebude zverejnená*