Kategórie

Ktoré potraviny by nemali chýbať vo vašom letnom jedálničku?

Horúce letné teploty nášmu organizmu dajú často poriadne zabrať. Mali by sme sa na nich pripraviť vo všetkých smeroch. To platí aj pre stravovanie a jedálniček, ktorý by mal byť prispôsobený tomuto ročnému obdobiu.

Vysoké teploty vyvolajú v našom tele túžbu po hydratácii a ochladení. Na jedlá ako hovädzí guľáš, kurací perkelt so zemiakovou kašou či slepačia polievka, sú pravdepodobne druhom jedál, na ktoré v lete nebudete mať chuť. Našťastie existuje množstvo potravín a spôsobov ich prípravy, medzi ktorými nájdeme aj ideálne možnosti pre letné stravovanie.

Dbajte na hydratáciu! Uhorka alebo mäta sú správna voľba

Sústreďte sa najmä na jedlá, ktoré vaše telo hydratujú a zároveň mu dodajú potrebné živiny. Dobrým príkladom je napríklad uhorka. Uhorky obsahujú až 95% vody, čo zaručí, že vaše telo ostane hydratované. Taktiež sú ľahké na žalúdok.

Letný uhorkový šalát, či limonáda s uhorkou a citrónom by mali byť vašimi letnými spoločníkmi. Ďalšou skvelou zeleňou, ktorá vás v lete zaručene schladí je mäta. Vlastnosťou mäty je, že dokáže takpovediac „oblbnúť“ ľudský mozog a vyvolať v ňom pocit chladu či schladenia. Taktiež pomáha uhasiť smäd. Mätu odporúčame ako ďalšiu ingredienciu do osviežujúcej letnej limonády.

Ľahký jogurt dobije baterky

Zdrojom hydratácie v strave nie je len zelenina a ovocie, ale aj mliečne výrobky, ako napríklad jogurt. Či už si vyberiete hustejší grécky jogurt, alebo klasický jogurt riedkej konzistencie, vždy v zložení nájdete 80 – 85% vody.

Okrem toho jeden či dva jogurty dokonale zasýtia a sú takisto bohatým zdrojom bielkovín, vápnika, vitamínu D a elektrolytov. Studený jogurt priamo z chladničky váš organizmus príjemne schladí. Skúste ho skombinovať s čerstvým ovocím a vytvoríte jedinečnú letnú pochúťku.

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*