Header Ad

Categories

Most Popular

Meditácia v chôdzi

Mentálne a fyzické prednosti chôdze sú dobre známe, od pomoci odvrátiť depresiu až po prevenciu srdcových chorôb. Meditácia môže tiež pomôcť zmierniť príznaky úzkosti a zlepšiť kvalitu spánku. Zvážili ste kombináciu týchto zdanlivo veľmi odlišných aktivít?

Kráčajúca meditácia, ktorá nevyžaduje veľa času ani peňazí, môže byť vynikajúcim spôsobom, ako získať viac výhod. Kráčajúca meditácia nie je prechádzka v parku alebo hodina v lotosovej pozícii, skôr niečo medzi tým. Cieľom je byť zameraný na seba a mať na pamäti svoje telo v pohybe. Ak chcete začať, zvážte tento postup a poznatky:

Nájdite miesto, ktoré je relatívne bez rozptýlenia a kde vás ostatní ľudia nevyrušujú. Vaša cesta – či už je to turistická cesta alebo málo využívaná chodba – nemusí byť dlhá; cieľom je ísť niekam, pomaly – a bezpečne. Uvoľnite ruky a paže, postavte sa rovno a zhlboka sa nadýchnite. Urobte 10 až 15 malých, uvážených krokov a v hlave ich počítajte. Dbajte na to, ako sa vaše nohy cítia, keď stúpajú a pristávajú na zemi, pričom sa váha mení z päty na prsty.

Ak vaša myseľ putuje, skúste vytlačiť cudzie myšlienky a zamerajte sa na svoje dýchanie alebo na zraky a zvuky svojho okolia. Oddýchnite si, otočte sa a začnite znova.

Prečo meditovať? Meditácia môže pomôcť pacientom s rakovinou zmiernením ich stresu a únavy. Môže znižovať krvný tlak a zmierňovať niektoré príznaky menopauzy a IBS. Existujú tiež dôkazy o tom, že podľa národných ústavov zdravia zlepšuje kvalitu života žien trpiacich fibromyalgiou tým, že im pomáha vyrovnať sa s depresiou a konfliktmi.

Meditácia môže byť užitočná pre ľudí všetkých vekových skupín. Štúdia zistili, že meditácia môže pomôcť spomaliť kognitívny pokles, ktorý vedie k Alzheimerovej chorobe a demencii. Keď vysokoškolskí študenti pridali k chôdzi meditáciu, mali nižšiu úroveň úzkosti, ako keď chodili iba cvičiť.

Výhody meditácie:

  • Znížený krvný tlak
  • Zlepšený krvný obeh
  • Nižšia srdcová frekvencia
  • Menej potu
  • Pomalšie dýchanie
  • Menej úzkosti
  • Nižšie hladiny kortizolu v krvi
  • Pocit pohody
  • Menej stresu
  • Hlbšia relaxácia

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*