Kategórie

Super zdravé ovocie, ktoré musíte ochutnať

Odborníci na výživu v súčasnosti naliehajú na ľudí, aby jedli viac „super ovocia“, ktoré sú zdravé a chutné odrody ovocia, o ktorých sa predpokladá, že poskytujú vášmu telu bonusové dávky dôležitých živín.

Tu je prehľad niektorých chutných možností, ktoré môžete pridať do svojho jedálnička.

Bobule Acai: Výskum naznačuje, že ich konzumácia môže znížiť riziko kardiovaskulárnych chorôb a rakoviny, znížiť hladinu cholesterolu, pomôcť liečiť svalové zranenia vyvolané cvičením a znížiť hladinu cukru v krvi u ľudí s nadváhou. Predovšetkým majú antioxidačný antokyanín, ktorý je spojený so zdravím mozgu a kognitívnymi funkciami; sú bohaté na železo, vápnik, vlákninu a vitamín A a obsahujú mastné kyseliny, ktoré zvyšujú pružnosť pokožky a zadržiavanie vlhkosti. Vypite šťavu z acai alebo pridajte bobule do smoothies, ovsených vločiek, cereálií, ovocných misiek alebo do domácich múčok.

Čučoriedky: Štúdie ukazujú, že tieto šťavnaté bobule môžu zvýšiť zdravie srdca, kostí a pokožky; pomoc pri krvnom tlaku, liečení cukrovky a prevencii rakoviny a zvyšovanie energie. Jedna šálka samotná ponúka 24 percent denného množstva vitamínu C a sladké pochúťky sú tiež bohaté na železo, fosfor, vápnik, horčík, mangán, zinok a vitamín K.

Granátové jablká: Najzdravšie sú semená. Vychutnajte si ich priamo z ovocia, zmrazte ich na neskoršie použitie alebo ich pridajte do štiav, šalátov, jogurtov, ovsených vločiek alebo dezertov. Konzumácia môže pomôcť predchádzať alebo liečiť vysoký krvný tlak, vysoký cholesterol, oxidačný stres, hyperglykémiu a zápal, informujú národné ústavy zdravia.

Dračie ovocie: Toto ovocie s nízkym obsahom kalórií, ale bohaté na cenné zložky, ako je vitamín C, železo, horčík, betalaíny, karotenoidy a vláknina, môže pomôcť predchádzať chronickým ochoreniam, ako sú srdcové choroby, rakovina, cukrovka a artritída.

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*